Звіт
завідувача КЗ «ДНЗ №60 ВМР»
про роботу закладу у 2021-2022 н.р.
Заклад дошкільної освіти № 60 здійснює освітню діяльність відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Базового компонента дошкільної освіти», освітньої програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина», «Програмно-методичного комплексу розвитку дітей з важкими порушеннями зору» та власного статуту.
В закладі функціонує 13 вікових груп, з них: 6 груп для дітей загального розвитку та 7 для дітей з порушенням зору. Заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами. В установі працює 66 працівників, з них – 37 педагогічні працівники.
З метою ефективної реалізації завдань програми розвитку ЗДО та річного плану, робота колективу була побудована у гармонійному поєднанні виховних, навчальних та оздоровчих аспектів та спрямована на:
2021-2022 навчальний рік проходив у складних умовах: це адаптивний карантин через епідемію коронавірусу, а з 24.02.2022 року в умовах воєнного стану. Такі складні умови похитнули сталий спосіб життя як педагогів, так і дітей та їхніх родин. Ми вимушені шукати змогу не переривати освітній процес. Семінари, консультації, колективні перегляди, батьківські збори та інші форми роботи проводились у режимі онлайн з використанням програми Google Meet (відеоконференції), Viber-груп, групи у мережі Facebook та сайту закладу.
Широко використовувалися у роботі з педагогічним колективом інтерактивні форми та методи з дотриманням карантинних обмежень, спрямовані на активізацію творчого потенціалу, креативності , здатності до формування адекватної самооцінки, до особистісного зростання кожного педагога. Зокрема протягом року деякі форми роботи проводились онлайн.
Так, у вересні 2021 року, з метою поглиблення знань педагогів щодо систематичного впровадження в практику роботи оздоровчих технологій інноваційного та здоров’язбережувального характеру, було проведено одноденний семінар «Комплексний підхід до фізичного розвитку дошкільнят через впровадження інноваційних оздоровчих технологій», який сприяв фізичному розвитку дітей та свідомого ставлення до власного здоров’я.
Теоретичний семінар «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», який проведено з жовтня по січень 2022 року, був спрямований на підвищення теоретичного рівня педагогів, формуючи у дітей дошкільного віку гармонійне спілкування з довкіллям на тлі економічного зростання, завданням якого була активізація творчої діяльності педагогів в пошуках методів та прийомів впровадження « Стратегії сталого розвитку ». В результаті чого, вихованці групи №14, навчились раціональному споживанню енергії та води, зменшенню марних витрат сировини (закрити кран, пустити цівку, розумно використовувати папір, берегти енергію тепла тощо); зменшенню кількості відходів; покращенню стосунків між людьми (привітання, звернення, прохання, пропозиція, допомоги, подякувати, домовлення про спільну діяльність). Регулярне повторення цих дій дало змогу сформувати у дітей сталу звичку, яка у подальшому житті стане складовою їх повсякденного способу життя.
Важливим аспектом в підвищенні компетентності педагогів у процесі ознайомлення з народними ремеслами, удосконалені фахової майстерності, самовираженні творчості у педагогічному колективі та у процесі роботи з дошкільниками проведено семінар-практикум «Розвиток творчих здібностей дошкільників у процесі ознайомлення з народними ремеслами», результатом якого, діти мають сформовані навички роботи з різними матеріалами (папером, фарбами, глиною, солоним тістом, снігом, трубочками, засушеними частинами рослин тощо), досліджувати їх властивості; декорують предмети за мотивами українських народних розписів і сучасних технік; володіють декоративними прийомами ліплення (нанесення рельєфів стекою та штампами); виконують персональні роботи й уміють домовлятися.
Серед розмаїття форм методичної роботи слід відзначити роботу творчої групи над темою «Дидактичні ігри: організація та керівництво» (1 рік роботи) під керівництвом вихователя Антонюк І.В.. Творчою групою розроблено картотеки дидактичних ігор для дітей дошкільного віку згідно напрямків освітньої програми. Для взаємодії з батьками розроблені рекомендації (папка-пересувка): «Весела ігротека для дітей і батьків».
В онлайн режимі було організовано та проведено педагогічні ради, підготовлені відповідно до пріоритетних завдань вказаних вище, які мотивували вихователів до креативної, інноваційної діяльності, до обміну досвідом організації різних форм роботи з дошкільниками.
Надзвичайно цікавими та плідними були майстер-класи, практикуми під час яких педагоги закладу мали змогу поділитись досвідом, практичними здобутками, продемонструвати власну майстерність. На високому професійному рівні практичним психологом Нідзельською З.І. були проведені тренінги з педагогами: «Вчимося створювати і оцінювати психологічний комфорт у групі»», «Прокачайте свої професійні вміння», «Світ емоцій та почуттів дитини», «Аби не згоріти на попіл, або запобігаємо професійному вигоранню», в ході яких, в ігровій формі, невимушеній психологічній атмосфері, педагоги набували нового практичного досвіду, вчилися знаходити ефективну модель співробітництва. Впродовж минулого навчального року методична робота проводилась таким чином, щоб сформувати професійну компетентність, розкрити творчий потенціал, створити умови для самовдосконалення педагогів закладу.
Педагогічні працівники протягом року значну увагу приділяли самоосвіті та приймали участь у роботі методичних об’єднань міста, семінарах, міських конкурсах, інших методичних заходах в режимі онлайн, що сприяло підвищенню їх фахового рівня, прагненню до постійного самовдосконалення.
Заслуговує на увагу Конкурс професійної майстерності міста «Вихователь року – 21». Щиро вітаємо Юлію Володимирівну з перемогою, за зайняте друге місце серед вихователів міста! Свою педагогічну майстерність вихователь представила на розгляд журі у формі реп-читання (про себе та педагогічний досвід), майстер-клас з педагогами «Я роблю це так…», гри – стратегії з дітками «Зустрічаємо Новий рік!».
Сприяла активізації творчої діяльності, підвищенню персональної відповідальності педагогів за результати навчання і виховання дітей атестація педпрацівників. Відповідно до перспективного плану атестації, у 2021-2022 н.р. в дошкільному закладі атестовано 7 педагогів. За результатами атестації підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» Лисенко Т.П. та Антонюк І.В., підтверджено звання «вихователь-методист» Антонюк І.В., підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» Тихонюк Л.М., підтвердженно 11 тарифний розряд Атум Н.О. та Панчук О.А., присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» Климчук Н.О., присвоєно 11 тарифний розряд Білоус М.І.. За наслідками атестації було нагороджено Подякою департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації: Климчук Н.О. та Тихонюк Л.М..
Вчителі-дефектологи Назарчук Н.П., Лисенко Т.П., Бойчук О.В., Сацька Є.С., Горобчук О.Г., Антонюк І.В., вчитель-логопед Волошенюк Л.М., підвищили свій професійний рівень під час курсової перепідготовки при ВАБО.
Варто відмітити високий рівень різних форм роботи, а саме: Гра-стратегія для дітей середньої групи «Влаштуємо день народження» (гр. №12, вихователь Антонюк І.В.), яка спонукала малят самостійно визначати потрібний асортимент речей, необхідних для створення святкової атмосфери, вибирати здорову їжу, виготовляти запрошення, солодощі, свідомо обираючи прийоми роботи, вживати слова привітання, висловлювати побажання.
Також заслуговує на увагу корекційне заняття з розвитку компенсаторних способів сприймання дітей 6-го року життя «Транспорт», що мають порушення зору (група № 10, Лисенко Т.П.), яке сприяло розвитку аналітико – синтетичної діяльності, сенсорики, уваги, пам’яті, мислення, моторики рук, орієнтування в мікро- та макро- просторі, навчанню практичному орієнтуванню за планом – схемою, та отриманої інформації за допомогою дотикового, слухового та зорового сприймання.
Проведені відкриті покази були ефективними, адже педагоги мали змогу практично познайомитися з інноваційними формами та методами проведення освітньої діяльності з дітьми та їх батьками, запозичити цікаві доробки у колег та впроваджувати їх у практику своєї роботи.
З метою зростання професійної майстерності, мотивації педагогів на творчий пошук оригінальних ідей і формування досвіду їх реалізації в закладі організовувалися різноманітні конкурси:
Впродовж року педагогічними працівниками було виготовлено багато цікавого та змістовного дидактичного , розвивального матеріалу для роботи з дітьми.
Слід відмітити оформлення групових кімнат за технологією «Стіни, які говорять». Сутність технології в тому, що дитина, отримуючи необхідну інформацію, має право вибору планувати свою діяльність, конструктивно використовувати інформаційний ресурс, проявляючи свою творчість та креативність.
Плідною була співпраця тифлопедагогів з вихователями спеціалізованих груп. Особливої відзнаки заслуговує робота тифлопедагогів груп №10 (Лисенко Т.П.); №11 (Горобчук О.Г.); №6 (Бойчук О.В.); №12 (Антонюк І.В.); №8 (Назарчук Н.П.) у розроблені корекційно-розвиткових вправ на розслаблення для дітей з порушенням зору відповідно технології «Стіни, які говорять». В результаті діти мають можливість протягом дня самостійно чи під керівництвом педагога вправлятися у простежуючій функції очей.
Всі процеси діяльності ЗДО взаємопов’язані і функціонують як цілісна система. Тому системним має бути підхід до забезпечення якості освітнього процесу. У закладі розроблено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, відповідно якого проведено внутрішній моніторинг (анкетування, спостереження, діагностування, опитування, інтерв’ювання) на початку навчального року. Внутрішня система якості освіти передбачає сукупність умов, процедур та заходів, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку, сприяють всебічному розвитку особистості. Але, нажаль, на кінець навчального року, нам, не вдалось провести внутрішній моніторинг якості освітнього процесу на належному рівні через призупинення освітнього процесу.
Організація методичної роботи з педагогами мала діагностично-прогностичний характер, базувалася на глибокому аналізі роботи під час проведення освітнього процесу. Здійснення моніторингу якості освіти педагогічної майстерності педагогів стало реальним підґрунтям для втілення шляхів реалізації пріоритетних напрямів роботи закладу і дозволяло вчасно корегувати і надавати методичну допомогу в розв’язанні певних освітніх проблем. Діагностування педагогів проводилося систематично за допомогою анкет, діагностичних карт, картосхем та аналізу педагогічної діяльності педагогів.
У січні 2022 року проведений моніторинг освітньої діяльності педагогів всіх вікових груп дозволяє констатувати той факт, що вихователі спрямовують свою педагогічну діяльність на здатність дитини до пізнання навколишнього світу, вміння запам’ятовувати і робити певні висновки.
Підвищенню якості освітнього процесу сприяє також впровадження в роботу з дітьми позитивного педагогічного досвіду та інноваційних технологій: «Казкові лабіринти гри» В.В. Воскобовича група №11 (вихователі Швецова В.В., Тихонюк Л.М.); «Технологія розвитку творчих здібностей дітей на заняттях з малювання» Л.Шульга група №10; «Вчимося читати» Л.Шелестова (вихователі Антонюк І.В., Мала Г.О.); «Джерело естетичних емоцій дітей раннього віку» С. Циганова група №1 ( вихователь Климчук Н.О.); «Палички Кюїзенера», «Логічні блоки Дьєнеша» група №2 (вихователь Литвиненко Ю.В.).
Основними формами освітньої діяльності вихователів є спеціально організовані заняття, які забезпечують введення дітей у світ кількості, логіки, простору часу та сенсорного розвитку, а також впровадження в повсякденному житті дидактичних, розвиваючих, логічних ігор. Під час їх проведення класичні методики розвитку сенсорних здібностей дітей вдало інтегруються з інноваційними методиками та технологіями. Слід відмітити, що у групі №2 Литвиненко Ю.В. планує освітню діяльність з використанням інноваційних технологій «Палички Кюїзенера» та «Логічні блоки Дьєнеша», за допомогою них сформувалися у дітей елементарні сенсорні еталони (колір, форма, величина), розвинена уява, наочно-дійове і наочно-образне мислення.
Але з 24 лютого російська загарбницька війна поставила під загрозу те, що ми всі так бережно плекали – щасливе дитинство наших вихованців, внесла корективи у наше повсякденне життя і звичайно організацію роботи з дітьми. Зараз дошкільні заклади міста в більшості працюють в дистанційному режимі, як і наш заклад. Першочерговими завданнями у воєнний час є:
Тому в умовах віддаленої роботи вихователь-методист І. Зварич скоординувала роботу педагогів в наступних напрямках: самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з батьками. Всі педагоги долучились до дистанційної роботи, опанувавши платформи Google Meet, проводили відеозустрічі з дітками та їх батьками, що сприяло налагодженню партнерських відносин з родинами вихованців. Як результат співпраці – світлини дитячих робіт, які довели дієвість дистанційної роботи в нашому закладі. Цікаві та доступні форми роботи з дітьми розміщені у Viber-групах та сторінці Facebook ЗДО №60 «Зернятко».
Головною метою роботи колективу закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.
Поліфункціональне насичене предметно-розвивальне середовище, усіх груп дозволяє урізноманітнювати діяльність дітей, закріплювати набуті уміння і навички в ході самостійної діяльності.
У період карантинних обмежень та запровадженного воєнного стану в країні педагогічне діагностування дошкільників засвідчило, що діти всіх вікових груп засвоїли програмові завдання на достатньому рівні, а моніторинг професійної майстерності педагогічного колективу показав, що педагоги закладу мають оптимальний та достатній рівні професійної майстерності.
Рівень підготовки до школи дітей, зважаючи на сьогоднішні обставини, був вивчений не на належному рівні. Проте аналізуючи результати освітньої діяльності педагогів старших груп, за допомогою відеоконференцій, показав, що дошкільнята виявляють пізнавальну активність, спостережливість та швидко налаштовуються на заняття, з інтересом сприймають навчальні завдання, одразу приступають до виконання. При виникненні труднощів, інтерес не втрачається, вони звертаються за допомогою до дорослого.
Діти мають достатній рівень знань і уявлень про навколишній світ, у них сформовані мислительні операції. Особливо слід зазначити роботу старших груп № 2, 7, 10 та 14, щодо формування сенсорно-пізнавальної активності старших дошкільників. Пізнавальна активність дітей під час занять та в повсякденному житті проявляється на достатньому рівні: діти активні, цілеспрямовані на досягнення поставленої мети, успішно виконують практичні завдання на визначення маси та об’єму речовин, знаходять загальні та відмінні ознаки предметів, розрізняють об’ємні та площинні фігури, виділяють особливості об’ємних і площинних фігур, класифікують їх.
Наслідки підсумкових занять (відеозустрічі) свідчать, що у більшості випускників розвинене диференційоване сприймання, логічне мислення, володіють розумовими діями аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, групування тощо необхідних для свідомого засвоєння знань про навколишній світ. Діти уміють розв’язувати нескладні логічні та математичні задачі, розрізняти просторові і кількісні відношення речей. Достатня сформованість мислительних операцій у дітей дозволяє їм оперувати наявними знаннями: порівнювати, знаходити спільні і відмінні ознаки, об’єднувати в групи за схожістю, тобто робити елементарні узагальнення та користуватись найбільш уживаними узагальнюючими словами-поняттями.
Щодо формування мовленнєвої компетенції, то спостереження під час відео-зустрічей показало, що більшість дітей називають предмети та явища навколишнього світу, їх дії, ознаки, групують їх за ознаками. У групах визначається позитивна динаміка щодо вільного володіння основними комунікативними навичками, вмінням ініціювати і підтримувати розпочату розмову.
Таким чином, діти старших груп КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» переважно готові до майбутнього навчання в НУШ.
Перемоги наших дітей є найбільшими здобутками закладу. Вихованці закладу є активними учасниками міського онлайн -конкурсу «З Україною в серці» у рамках фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів». Творчий підхід та індивідуальність виконавців були представлені у номінації художнє читання, хореографія, вокал. Дякуємо всім учасникам: Мойсеєву Дмитру, Дерев’янко Ксенії, Авраменко Анастасії, Черватюк Дмитру, Гаджук Марині, Кривенькій Поліні, Дерев’янко Софії, Борисовій Тетяні. А також Ісаєнко Андрію та його мамі Ірині Ісаєнко (за авторський вірш «Україні!»), який став переможцем І туру конкурсу. Також хочемо, подякувати Ліні Дерев’янко (мамі наших вихованок), за активну участь в онлайн конкурсах.
Свята, розваги, які проводились протягом року були добре організованими, естетичними та змістовними, що викликало у дітей емоційне задоволення, збагачувало їхні враження.
З січня 2022 року у закладі функціонує інклюзивна група, яку відвідують 3 вихованця з особливими освітніми потребами. З метою забезпечення методичного супроводу, впровадження інклюзивної освіти в закладі, була створена координаційна група, яка працювала над розробкою плану дій щодо методичного та психолого-педагогічного супроводу, розвитку інклюзивних підходів в освітньому процесі, інтегрування їх у щоденну практику роботи. З дітьми з Особливими освітніми потребами в інклюзивній групі № 9 (середня), працюють асистент вихователя та практичний психолог. Робота з вихованцями будувалась з урахуванням визначених рівнів підтримки. Проте, виконати заплановану освітню діяльність нам не вдалось, у зв’язку з початком воєнних дій в країні.
Одним із першочергових завдань адміністрація закладу вбачає об’єднання зусиль родин вихованців та колективу на засадах відкритості, взаємодовіри та співробітництва, поліпшення умов перебування дітей в закладі дошкільної освіти. В умовах карантину спричиненого COVID-19, було активізовано роботу з батьками в соціальних мережах, у Viber-групах щоденно проводилося інформування, консультування батьків із питань харчування, оздоровлення, освітньої роботи.
Заклад дошкільної освіти підтримує побажання батьків щодо надання їм знань, необхідних для виховання та оздоровлення дітей в сім’ї, заклад є консультативним і просвітницьким центром з психолого-педагогічних питань виховання. Протягом року педагоги залучали батьків до онлайн-переглядів занять, оформлення групових кімнат, майданчиків, міських дитячих конкурсів, челенджів тощо.
Приємно, що батьки не стоять осторонь, а приймають активну участь у житті нашого закладу. Практично у всіх групах стараннями батьків оновлюються іграшки для дітей, дидактичний матеріал.
Слід відмітити з позитивної сторони роботу педагогічного колективу та батьківської громади з благоустрою приміщення та території. Для реалізації акції «Квіти вдячності» від Фонду «Подільська громада», було висаджено 115 квітучих кущів на території закладу, за участі батьків та педагогів. У рамках цієї ж акції, Ричковська Тетяна Василівна придбала дві «Магнолії», які були висадженні на території садочка, за що ми дуже вдячні.
Медичне обслуговування дітей забезпечується медичним персоналом у складі, двох старших медсестер та медсестер кабінету охорони зору, які постійно слідкують за станом здоров’я дітей, проводять антропометричні обстеження, оформляють листи здоров’я з рекомендаціями, проводять лікувальну та корекційно – відновлювальну роботу з дітьми які мають порушення зору.
З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) велика увага приділялася дотриманню вимог санітарного законодавства та необхідності забезпечення належних протиепідемічних заходів. Усі працівники пройшли інструктаж щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції, дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів. Адміністрацією та медичним персоналом здійснювався суворий контроль за виконанням даних заходів. На початку 2022 року заклад успішно пройшов заплановану перевірку Держспоживслужбою, незначні недоліки усунені одразу.
Правильна організація харчування є першочерговою умовою необхідного режиму дня, нормального росту і розвитку дітей, які виховуються в нашому закладі. Режим харчування – трьохразовий, влітку – вводиться додатково другий сніданок. Адміністрацією та медперсоналом був налагоджений постійний контроль за якістю продуктів харчування. Запроваджена система управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні чинники, визначені для безпеки харчових продуктів. Відповідно Постанови КМУ від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”, внесені зміни, які ми впроваджуємо з вересня місяця. Вони спрямовані на забезпечення здорового харчування дітей, зокрема меню оновлюється посезонно, збільшено у дитячому раціоні овочів і фруктів, зменшено солі і цукру.
Адміністрація закладу постійно контролює санітарний стан харчоблоку, умови зберігання і реалізації продуктів, урізноманітнення страв і якість приготування їжі, проведення санітарно-освітньої роботи серед персоналу і батьків щодо раціонального харчування, заняття з персоналом з питань харчової санітарії, профілактики харчових отруєнь і гострих кишкових захворювань.
В закладі всі працівники дотримуються вимог охорони дитинства. З працівниками та дітьми систематично проводяться всі необхідні інструктажі. В листопаді місяці здійснено перевірку з пожежної безпеки, під час якої порушень не виявлено.
Випадків дитячого травматизму не зафіксовано.
Протягом року покращували матеріальну базу закладу. За бюджетні кошти було придбано: морозильну камеру; стіл на харчоблок, здійснено перезарядку вогнегасників, обслуговування системи очищення питної води, повірено пожежні крани, здійснено перевірку контуру заземлення (кухня, пральня, щитова, контур заземлення блискавкозахисту); здійснено гідравлічне випробовування та повірку манометрів системи опалення; зрізано 1 аварійне дерево. Для забезпечення дотримання належних протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання поширення короновірусної хвороби (COVID-19), заклад в необхідній кількості було забезпечено: дезінфікуючими засобами, рідким милом, паперовими рушниками, масками, безконтактними термометрами.
За позабюджетні кошти було здійснено косіння території закладу; встановлено двері в туалетних кабінках груп № 12, 8, 14; захисні дерев’яні засічення радіаторів опалення в групах 2,5,9,6,7.4,8,3,1,11,14,12; замінено 5 метрів труби опалювальної системи та каналізацію в теплопункті, придбані 3 столики для кімнати творчості, канцтовари, дидактичні посібники, іграшки; поповнено аптечку невідкладної допомоги на медпункті.
За вимогами HACСP було придбано: кухонні дошки – 8 шт., посуд різний, пластикові контейнери.
Завдяки спільним зусиллям колективу ЗДО і батьків створено належні умови для збереження фізичного та психічного здоров’я дітей , всебічного їх розвитку забезпечення психологічного комфорту, атмосфери затишку, уваги та поваги до особистості дитини.
Проаналізувавши стан освітньої, методичної та адміністративно-господарської роботи у 2021-2022 навчальному році та в оздоровчий період 2021 року можна зробити висновок, що не всі заплановані заходи виконанні на належному рівні, у зв’язку з карантинними обмеженнями та військовими діями у країні. Але ми віримо у те, що незабаром закінчиться загарбницька війна; відкриють усі заклади освіти; відновиться освітній процес і ми знову заживемо у мирній, незалежній країні.
Дошкільний навчальний заклад №60, 2019 | Всі права захищено Design & Developed by Buy Wordpress Templates