КОРЕКЦІЯ ПОРУШЕНЬ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ, ОСОБИСТІСНОЇ СФЕРИ У ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ
Часто у дітей, які мають патологію зору, спостерігаються порушення в розвитку емоційно-вольової, особистісної сфери.
Батькам слід знати, що існують два основні типи характерологічних реакцій дітей з порушенням зору на труднощі в навчанні, спілкуванні, грі, інших видах діяльності:
Для подолання та попередження першого типу відхилень потрібно:
I. Корегувати особливості спілкування, підвищувати рівень оволодіння комунікативними навичками
П. Врегульовувати самооцінку.
ІІІ. Виховувати самостійність та активність.
Для подолання другого типу відхилень — імпульсивності, збудженості, дратівливості, агресивності необхідно.
Батьки, які виховують дитину з порушенням зору, повинні знати, що деякі негативні емоційні переживання у зв’язку з вадами зору присутні у всіх дітей, але глибина і гострота реагування залежать від віку, типу особистості, здатності дитини до адаптації. Вони підтримуються усвідомленням обмежених можливостей. Часто це проявляється в станах тривоги та страху, що може призвести до виникнення та закріплення такої якості як просторова тривожність (нездатність ефективно діяти навіть у звичних умовах).
Яким чином батьки можуть попередити та скоригувати цей стан?
1. Попередження сенсорного голоду раннього віку:
У роботі з дітьми з порушенням зору велику увагу слід приділяти сенсорному розвитку дитини (особливо в ранньому і передшкільному віці) – розвитку чуттєвого досвіду.
Розвивати зорове сприймання.
Покращувати координацію рухів у мікро і макросередовищі.
Використовувати разом з візуальним контролем слуховий та кінестетичний контроль. Таким чином тренуються рухові відчуття, виправляються недоліки психомоторної сфери.
Навчати дітей просторовій орієнтації.
Враховуючи специфіку дітей з психофізичними обмеженнями, не знижувати до них рівень моральних вимог.
Дошкільний навчальний заклад №60, 2019 | Всі права захищено Design & Developed by Buy Wordpress Templates