Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили.
Виховання такої дитини має бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим.
В. О. Сухомлинський
Важливо розуміти!
Інклюзія – пристосування закладів освіти та їх загальної освітньої філософії та політики до потреб усіх дітей – а саме до тих, які мають особливі потреби.
Інтеграція— зусилля, спрямовані на введення дітей з особливими освітніми потребами у регулярний освітній простір. Пристосування дітей до вимог закладу освіти.
Інклюзія потребує змін на всіх рівнях освіти, оскільки це – особлива система навчання, яка охоплює весь різноманітний контингент дітей та диференціює освітній процес.
Інклюзію в освіті важливо розглядати як один з аспектів інклюзії в суспільстві в цілому.
Інклюзивна освіта — система освітніх послуг, що грунтуються на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивний заклад освіти – це заклад, який адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг, відповідно до різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат в дитячому середовищі.
Інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до потреб дітей, які відрізняються своїми навчальними можливостями.
Інклюзивна освіта ґрунтується на 8 основних принципах:
Переваги інклюзивної освіти
Для дітей з особливими освітніми потребами:
Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:
Для дітей з типовим розвитком:
Чим керуються при організації інклюзивної освіти в ДНЗ?
www.mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/ в рубриці «Діти з особливими потребами»
Дошкільний навчальний заклад №60, 2019 | Всі права захищено Design & Developed by Buy Wordpress Templates