ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………………………..3
Паспорт Стратегії розвитку ЗДО №60……………………….…………………….4
Мета, візія, цінності, принципи діяльності ЗДО №60 …………………………… 8
Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності ЗДО №60………………………………………………………………..10
Ризики, пов’язані з реалізацією стратегії розвитку…………………………… 19
ВСТУП
На виконання ч. 3 ст. 41 Закону України «Про освіту», ч. 2 ст. 11 Закону України «Про дошкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 30.11.2020 № 1480 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти», наказів Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти», від 07.12.2020 № 01-11/78 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти» було розроблено «Стратегію розвитку комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 60 Вінницької міської ради».
Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти №60 визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньої системи.
Планування розвитку освітньої системи закладу зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом в нових економічних і соціокультурних умовах.
Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення освітньої бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед зі створення та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.
Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності дошкільного закладу визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби, скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
Стратегія розвитку комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №60 Вінницької міської ради» на 2022-2024 рр. є управлінським документом.
Проблема якості дошкільної освіти в останні роки набула не тільки актуального, але і значимого характеру. У сучасних умовах реформування освіти заклад дошкільної освіти являє собою відкриту систему, яка розвивається. Основним результатом її життєдіяльності має стати успішна взаємодія з соціумом, освоюючи яку, заклад стає потужним засобом соціалізації особистості. Особливу значимість, у зв’язку з цим, набуває планування роботи КЗ «ДНЗ №60 ВМР».
Необхідність введення даної Стратегії обумовлена переглядом змісту освіти в ЗДО, розробкою та впровадженням нових підходів і педагогічних технологій.
Розробляючи шляхи оновлення педагогічного процесу, враховувалися тенденції соціальних перетворень в місті, запити батьків, інтереси дітей, професійні можливості педагогів.
Необхідність надання додаткових освітніх послуг так само передбачена у Стратегії, так як діти повинні бути залучені в різні види діяльності, творчі заняття, спортивні заходи, в ході яких вони, накопичуючи емоційно-почуттєвий досвід вчаться придумувати, складати, розуміти й освоювати нове, бути відкритими і здатними виражати власні думки, вміти приймати рішення і допомагати один одному.
Виходячи з вищесказаного, Стратегія розвитку включає 4 пріоритетні напрямки розвитку КЗ «ДНЗ №60 ВМР». Загалом вона носить інноваційний характер і спрямована на розвиток, а не лише функціонування ЗДО.
Паспорт Стратегії розвитку
Повна назва закладу | Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 60 Вінницької міської ради». |
Юридична адреса закладу | 21027, м. Вінниця, просп. Космонавтів, 48, тел. 46-76-72. |
Адреса електронної скриньки, сайт | E-mail: dnz60vinnitsya@ukr.net., офіційний сайт закладу http://dnz60.edu.vn.ua. |
Розробники Стратегії | Завідувач – Козловська Олена Федорівна. Вихователь-методист – Зварич Ірина Віталіївна. |
Виконавці Стратегії | Колектив закладу дошкільної освіти |
Структура Стратегії | 1. Паспорт Стратегії 2. Концепція розвитку 3. Вектори-напрямки діяльності 4. Фінансове забезпечення |
Внутрішні сильні та слабкі сторони
Сильні сторони: | Слабкі сторони: |
ефективне впровадження менеджменту, перевага демократичного стилю управління;високий рівень професійної компетентності педагогів, активна андрагогіка в роботі з молодими педагогами;стабільність, доброзичливість, взаємодопомога, культура спілкування у взаємодії з працівниками закладу;якісне виконання посадових обов’язків кожного члена колективу, як результат управлінської діяльності та контролю;схильність колективу до творчості, креативний підхід до виконання будь-яких завдань;інноваційний підхід до організації освітнього процесу;підвищення фахової майстерності педагогів через активну участь у міських професійних конкурсах та запозичення позитивного досвіду інших закладів;висока результативність виконання варіативної та інваріатної складової Базового компоненту дошкільної освіти як Державного стандарту;перспективне та календарне планування освітнього процесу відповідно до результатів моніторингу знань, умінь і навичок дошкільника;високий результат освітнього процесу через індивідуалізацію та особистісно – орієнтований підхід до дошкільника;ефективна робота спеціальних груп для дітей, що мають порушення зору, дозволяє продовжувати успішне навчання в НУШ;високий рівень готовності дітей до навчання в НУШ;синхронізація зусиль закладу дошкільної освіти та родин вихованців в реалізації завдань освітнього процесу;оновлення матеріально-технічної бази, інтер’єру приміщень, розвивального середовища в групових приміщеннях закладу. | низький рівень ІКТ забезпечення закладу, що спричиняє недоліки комп’ютерної грамотності працівників;недосконала мотивація педагогів закладу у поширенні власного педагогічного досвіду на сторінках періодичних видань;недостатнє забезпечення закладу якісними іграшками, посібниками та обладнанням;відсутність кваліфікованих спеціалістів для організації гурткової та секційної роботи;відсутність сучасного спортивного майданчика не дозволяє в повній мірі використовувати його для фізкультурно-оздоровчої роботи та проведення секційних занять. |
Зовнішні можливості і загрози
Можливості: | Загрози: |
забезпечення високого рівня якісних освітніх послуг; використання сучасних технологій і засобів для збереження та зміцнення здоров’я дітей;створення безпечного середовища з метою попередження дитячого травматизму;систематичне підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних працівників шляхом самоосвіти та підвищення кваліфікації;досягнення високих результатів у конкурсах, інших внутрішніх та загальноміських заходах;використання інтернет-ресурсів, фахових та періодичніих видань для забезпечення якості дошкільної освіти;вивчення позитивного педагогічного досвіду, його поширення та популяризація серед колективу закладу. | недостатня психолого – педагогічна та нормативна обізнаність батьків;низька матеріальна мотивація до підвищення якості професійної діяльності молодих спеціалістів;значне пошкодження асфальтного покриття території закладу, що спричиняє можливість травмування учасників освітнього процесу; відсутність пожежної сигналізації та системи оповіщення. |
У ЗДО функціонує 13 груп: 6 груп загального розвитку та 7 спеціальних груп для дітей з порушенням зору:
2 групи раннього віку – 1група загального розвитку, 1спеціальна група для дітей з порушенням зору;
4 групи молодшого віку -2 групи загального розвитку, 2 спеціальні групи для дітей з порушенням зору;
4 групи середнього дошкільного віку – 2 групи загального розвитку, 2 спеціальні групи для дітей з порушенням зору;
3 групи старшого дошкільного віку -1 група загального розвитку, 2 спеціальні групи для дітей з порушенням зору;
Кадрове забезпечення ЗДО № 60:
Завідувач | Вихователь-методист | Вихователі | Музичні керівники | Вчителі-тифлопедагоги | Вчитель-логопед | Практичний психолог |
1 | 1 | 21 | 2 | 7 | 1 | 1 |
Для забезпечення повноцінного освітнього процесу у закладі дошкільної освіти сформований кваліфікований колектив педагогів.
Завідувач: Козловська Олена Федорівна, освіта вища, дошкільна, стаж педагогічної роботи – 31 рік, на посаді завідувача – 18 років.
Вихователь-методист: Зварич Ірина Віталіївна, освіта вища, дошкільна, стаж педагогічної роботи – 12 років, на посаді вихователя-методиста – 1місяць.
Педагогічними кадрами дошкільний заклад укомплектовано повністю.
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників (станом на 01.11.2021 року)
Атестаційна категорія Рік | Спеціаліст | Спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії | Спеціаліст І кваліфікаційної категорії | Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії |
2021/2022 | 16 | 3 | 8 | 9 |
Освіта | |||||||||
Вища педагогічна | Вища непедагогічна (технічна освіта тощо) | Середня спеціальна | Середня спеціальна (непедагогічна – технічна освіта тощо) | Середня (ЗОШ) | |||||
Вища педагогічна (вчителі, викладачі) | Вища спеціальна (музкерівники, логопеди, дефектологи, інструктори з фізкультури) | Вища дошкільна | Середня педагогічна (вчителі) | Середня спеціальна не дошкільна (музкерівники, інструктори з фізкультури тощо) | Середня спеціальна дошкільна | ||||
8 | 7 | 13 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Місія, візія, цінності, принципи діяльності ЗДО
Мета та стратегія розвитку КЗ «ДНЗ №60 ВМР», ґрунтується на підсумках аналізу освітньої діяльності за минулий трирічний період, потребах закладу освіти, запитах батьків і педагогів, та рекомендаціях МОН щодо організації роботи закладу дошкільної освіти, основних ідеях, принципах побудови освітнього процесу, можливостях закладу, сильних та слабких сторонах.
Мета розвитку: вдосконалення механізмів управління закладом дошкільної освіти; виявлення та впровадження прогресивних ідей, новітніх освітніх методик, альтернативних технологій; підвищення рівня з розвитку художньо-естетичних здібностей вихованців, корекційно-відновлювальної роботи з дітьми, що мають порушення зору, оптимізація взаємодії з батьками.
Основні завдання стратегії розвитку:
Перспективний план визначає пріоритетний напрям розвитку дошкільного закладу – художньо-естетичний.
Виходячи з того, що художньо-естетичний розвиток – це модель розвитку, яка орієнтована на максимальне розкриття потенціалу кожної дитини, визначені основні завдання закладу дошкільної освіти з даної проблеми:
Принципи роботи за Стратегією:
Умови реалізації стратегії:
Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти закладу:
Для виконання завдань стратегії розвитку ЗДО № 60, визначено чотири основні напрями, що відображені у розділах:
здобуття дошкільної освіти та праці;
1.Освітнє середовище закладу дошкільної освіти
Забезпечення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов здобуття дошкільної освіти та праці:
№ з/п | Зміст завдання | Виконавці | Термін |
1. | Створення сучасного спортивного майданчика на території закладу. | Адміністрація закладу | 2022 |
2. | Створення метеорологічної станції на території закладу. | Завідувач, педагоги, батьки | 2024 |
3. | Створити ландшафтний дизайн на території закладу. | Завідувач, педагоги, батьки | 2022-2024 |
4. | Ремонт санвузлів груп №7, 2, 5, 9, 14, 12. | Адміністрація закладу | 2022-2024 |
5. | Покращити якість освітлення: заміна ламп в приміщенні закладу. | Адміністрація закладу | 2022-2023 |
6. | Осучаснити освітнє середовище відповідно інноваційної технології «Стіни, стеля, підлога, яка говорить» | Педагоги | 2022 |
Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації:
№ з/п | Зміст завдання | Виконавці | Термін |
1. | Оприлюднювати правила поведінки учасників освітнього процесу, що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини. | Завідувач, вихователь-методист, практичний психолог | 2022 |
2. | Розробити план заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу в ЗДО. | Практичний психолог | 2022 |
3. | Організовувати роботу психологічної служби, у тому числі для психологічного супроводу учасників освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу, іншого насильства. | Завідувач, практичний психолог | 2022-2024 |
4. | Взаємодіяти з органами та службами, щодо захисту прав дітей правоохоронними органами, а також залучати їх до заходів із запобігання булінгу та інших видів насильства. | Завідувач, вихователь-методист, практичний психолог | 2022-2024 |
Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору:
№ з/п | Зміст завдання | Виконавці | Термін |
1. | Створити арт-студію «Руками творимо дива». Зібрати матеріали до кейсу мистецьких знахідок: | Вихователь-методист, творча група | 2022-2024 |
1.1. | Оформити настінні перекидні стенд-книги з різних видів живопису. | Вихователь – методист, педагогічні працівники | 2022-2024 |
1.2. | Зібрати скульптури малих форм для ознайомлення дітей різного віку. | Вихователь – методист, педагогічні працівники | 2022-2024 |
1.3. | Оформити альбоми українських розписів. | Вихователь – методист, педагогічні працівники | 2022 |
2. | Створити тематичну кімнату «Мій рідний край, моя земля!»: | Вихователь – методист, творча група | 2022-2024 |
2.1. | В рамках педагогічної технології «Стіни, які говорять» оформити карту України з адміністративним поділом, особливостями культури та економіки кожного регіону. | Вихователь – методист, творча група | 2024 |
2.2. | Оформити бокси із зразками природних багатств України для ознайомлення та пошуково-дослідницької діяльності з ними. | Вихователі | 2023 |
3. | Сформувати творчу групу ІКТ-провайдерів. | Вихователь-методист, педагогічні працівники | 2022 |
4. | Розробити методичні порадники щодо організацій спортивних секцій. | Вихователь-методист, педагогічні працівники | 2022-2023 |
5. | Придбати спортивний інвентар для секційних занять. | Завідувач, батьківська рада закладу. | 2023 |
6. | Створити ресурсну кімнату, облаштувати її згідно сучасних вимог: | Учасники освітнього процесу | 2023 |
6.1. | Створити сухий душ, кольоровий басейн, тематичні сенсорні бокси. | Завідувач,педагогічні працівники | 2022-2023 |
6.2. | Придбати для занять з дітьми бульбашкові колони, тактильні та світлові іграшки, масажери. | Завідувач | 2023-2024 |
6.3. | Виготовити леп-бокси «Кольорове розмаїття», «Світ форм і величин». | Педагогічні працівники | 2022 |
7. | Створити освітній проєкт «Живопис у творчості художників сьогодення». | Климчук Н.О. Литвиненко Ю.В. | 2023 |
2. Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини, набуття нею життєвого, соціального досвіду
№ з/п | Зміст завдання | Виконавці | Термін |
1. | Здійснювати аналіз результатів і динаміки освітніх досягнень здобувачів дошкільної освіти. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
2. | Створити освітній проєкт «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами». | Практичний психолог, вчителі-дефектологи, логопед | 2024 |
3. | Розробити навчально-методичний посібник «Логопедичний калейдоскоп». | Вчитель-логопед | 2022-2023 |
4. | Упорядкувати інструментарій для моніторингу здобувачів дошкільної освіти відповідно до оновленого БКДО. | Педагогічні працівники | 2022-2023 |
5. | Продовжувати висвітлювати результати моніторингу досягнень дітей на сайті закладу. | Вихователь-методист | 2022-2024 |
6. | Оновити комп’ютерну техніку та лікувальне обладнання в кабінеті охорони зору. | Адміністрація закладу | 2023-2024 |
7. | Осучаснити програмне забезпечення для корекції зорових відхилень. | Адміністрація закладу | 2022-2023 |
8. | Виготовити орієнтири в групах приміщень закладу та території для навчання дітей орієнтуванню у макропросторі. | Вчителі-дефектологи | 2023 |
9. | Створити портрет обдарованої дитини «Неповторний Я». | Педагогічні працівники | 2022 |
10. | Систематизувати досягнення вихованців закладу, занести їх до «Портфоліо творчих та обдарованих». | Педагогічні працівники | 2024 |
11. | Розробити програму розвитку обдарованих дітей та сприяти їх реалізації. | Вихователь-методист, педагогічні працівники | 2022 |
3.Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти
№ з/п | Зміст завдання | Виконавці | Термін |
1. | Продовжувати співпрацю з ВОЦЗ з метою розширення ринку праці для освітніх закладів. | Завідувач | 2022-2024 |
2. | Залучати на добровільних засадах працівників закладу, батьків та громадськість, які мають відповідну профільну освіту, до проведення гуртків, секцій та додаткових освітніх послуг згідно побажань батьків вихованців. | Завідувач | 2022-2023 |
3. | Спонукати педагогічних працівників ЗДО максимально використовувати у своїй роботі інноваційні технології та впроваджувати їх у освітній процес. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
4. | Стимулювати працівників закладу, які мають здібності до педагогічної діяльності, отримувати фахову освіту. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
5. | Здійснювати атестацію педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію. | Завідувач, члени АК | 2022-2024 |
6. | Використовувати новітні освітні технології та форми організації освітнього процесу, що спрямовані на формування ключових компетенцій та вмінь здобувачів дошкільної освіти відповідно до освітньої програми. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
7. | Забезпечувати обов’язкове проходження педагогічними працівниками ЗДО курсової підготовки у між атестаційний період, відповідно до перспективного плану. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
8. | Мотивувати працівників до якісної роботи через систему матеріального та морального заохочення , у тому числі педагогічних працівників до саморозвитку, здійснення методичної, інноваційної, експериментально-дослідної роботи. | Завідувач, вихователь-методист | 2022-2024 |
9. | Брати участь у конкурсах фахової майстерності серед педагогічних працівників дошкільних закладів | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
10. | Впроваджувати ІКТ технології в роботу педагогів, підвищувати цифрову грамотність педагогів. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
11. | Провести семінар-практикум «Сучасні комп’ютерні технології в професійній діяльності педагога», майстер-класи: «Цифровий лікбез: як створити відеоролик.», «QR – код – оптимізатор методичної роботи». | Вихователь-методист, педагогічні працівники | 2022-2023 |
12. | Створити «Цифровий кейс вихователя». | Педагогічні працівники | 2022-2023 |
13. | Започаткувати нетворкінг для підвищення рівня комунікації та ділового спілкування з колегами та батьківською громадою. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
14. | Вивчити позитивний педагогічний досвід вчителя-дефектолога Лисенко Т.П., вихователя Мокроуз Т.М. та оформити його матеріали в методкабінеті. | Лисенко Т.М. Мокроуз Т.М. | 2023 2024 |
15. | Проводити порівняльний аналіз результатів діагностики педагогічних працівників. | Вихователь-методист | 2022-2024 |
16. | Планувати андрогогічну діяльність закладу відповідну до потреб педагогів, висвітлених в особистому анкетуванні. | Вихователь-методист | 2022-2024 |
17. | Залучати до проведення методичних заходів науковців, працівників культури, соціальних служб та музеїв. | Вихователь-методист | 2022-2024 |
18. | Створити лабораторії позитивного педагогічного досвіду для молодих педагогів. | Педагоги-наставники | 2022-2024 |
19. | Розробити критерії морального та матеріального заохочення працівників. | Вихователь-методист | 2022-2023 |
20. | Започаткувати «Хвилинки якості» на щотижневих педгодинах. | Вихователь-методист | 2022-2023 |
21. | Створювати умови для систематичного поповнення та використання педагогічними працівниками закладу методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсів. | Педагогічні працівники | 2022-2024 |
22. | Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої діяльності педагогічних працівників. | Вихователь-методист | 2022-2024 |
4.Система управлінської діяльності
№ з/п | Зміст завдання | Виконавці | Термін |
1. | Здійснювати річне планування та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку та з урахуванням освітніх програм закладу. | Завідувач, вихователь-методист | 2022-2024 |
2. | Моніторинг системи внутрішнього забезпечення якості освіти здійснювати відповідно до «Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти». | Вихователь-методист, творча група педагогів | 2022-2024 |
3. | Здійснювати самооцінювання освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти відповідно до критеріїв, індикаторів. | Учасники педагогічного процесу | 2022-2024 |
4. | Розподілити обов’язки та повноваження між адміністрацією ЗДО для забезпечення ефективного управління закладом та вдосконалення якості освітньої діяльності. | Відповідальні особи | Січень 2022 |
5. | Утримувати в належному стані будівлі, приміщення, обладнання ЗДО. | Заступник завідувача з господарства | 2022-2024 |
6. | Створити умови для формування відкритого освітнього середовища через залучення учасників освітнього процесу до різноманітних суспільно-значущих заходів поза межами ЗДО: фестивалі, екскурсії, відвідування установ культури тощо. | Учасники педагогічного процесу | 2022-2024 |
7. | Створити психологічно комфортне середовище, яке забезпечує конструктивне спілкування учасників освітнього процесу та сприяє формуванню взаємної довіри. | Учасники педагогічного процесу | 2022-2024 |
8. | Оприлюднювати інформацію про діяльність ЗДО на відкритих загальнодоступних ресурсах. | Вихователь-методист | 2022-2024 |
9. | Забезпечувати дієвість кожної веб-сторінки сайту ЗДО. | Вихователь-методист | 2022-2024 |
10. | Оновити технологічні картки страв відповідно до Постанови КМУ. | Старші медичні сестри | 2022 |
11. | Організувати харчування дітей на основі ПКМУ №305 від 24.03.2021р. | Старші медичні сестри, працівники харчоблоку | 2022 |
12. | Забезпечити харчоблок необхідним обладнанням та посудом за вимогами НАССР. | Завідувач | 2022 |
13. | Активізувати діяльність робочої групи НАССР. | Робоча група | 2022-2023 |
14. | Провести конференцію «Успіхи – у взаємодії» із залученням батьків та громадськості. | Учасники освітнього процесу | 2022-2023 |
15. | Оформити серію буклетів «Спільно з родиною до конструктивних змін». | Вихователь-методист, творча група педагогів | 2022 |
Очікувані результати:
РИЗИКИ, ПОВ’ЯЗАНІ З РЕАЛІЗАЦІЄЮ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ:
Дошкільний навчальний заклад №60, 2019 | Всі права захищено Design & Developed by Buy Wordpress Templates