07 грудня 2022 року відбулось методичне об’єднання тифлопедагогів ЗДО ВМТГ на базі КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» у форматі педагогічної майстерки з теми «Сучасні підходи до формуваннь уявлень і навичок просторового орієнтування у дітей з порушенням зору»
Мета педагогічної майстерки – ознайомити присутніх з інноваційними підходами до формування уявлень та навичок просторового орієнтування у дітей з порушенням зору, підвищити професійний рівень педагогів, створити умови для творчого пошуку оригінальних ідей, поєднати теорію з практикою.
Під час організаційно-методичного блоку, спікером Ларисою БОНДАРЧУК, консультант КУ ЦПРПП, розкрито питання з формування навичок просторового орієнтування у дошкільників, як основа розвитку психічних процесів та життєвої компетенції, що дало змогу сформувати мотивацію на використання інноваційних підходів до корекційно-розвиткової діяльності з дітьми спеціальних груп, так як просторове орієнтування і мобільність є основним бар’єром для дітей, що мають порушенням зору.
Спікер Ірина ЗВАРИЧ, вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 60 ВМР», ознайомила присутніх з системою роботи КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» з методичного забезпечення професійного зростання педагогів спеціальних груп, зокрема з проблеми формування навичок самостійного орієнтування в просторі у дітей з порушенням зору, так як недосконалість сформованості навичок просторового орієнтування створює перешкоди для успішного освоєння дітьми простору, вільного орієнтування в ньому. Результатом методичних заходів є створення сучасного освітнього корекційно-розвивального середовища в закладі.
Слід відмітити, актуальність питання ефективності дистанційної корекційно-розвиткової діяльності тифлопедагога в період воєнного стану, спікер тифлопедагог КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» Олена ГОРОБЧУК, що спонукало присутніх до активного обговорення та обміну досвідом, сприяло підвищенню фахової майстерності.
Практичний блок «Створення сучасного освітнього середовища в ЗДО для дітей з порушенням зору» проведено у форматі «Геокешинг». Використання картки-плану допомогло педагогам зорієнтуватися в приміщенні закладу, в якому необхідно виконати завдання і знайти підказку. Тифлопедагоги мали змогу познайомитися з методикою «Persona Dolls» у роботі з дітьми, що мають порушення зору, пограти у сучасні ігри, ігри «Handmade», рухливі та електронні ігри на орієнтування у просторі.
Знайте! Дитина з порушенням зору має всі можливості для високого рівня психофізичного розвитку і повноцінного пізнання навколишнього світу з опорою на збереженні аналізатори при застосуванні в освітньому процесі корекційно-розвиткових прийомів СПЕЦІАЛІСТАМИ!