РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА ПРОЄКТУ
Тема: «Формування у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на практичне осмислення повторного використання ресурсів, їх заощадження та зберігання, високого рівня екологічної свідомості»
Тип проекту: міжпроект
Змістовий напрям:спільний проект з батьками, спрямований на формування пошуково-дослідницьких навичок дітей та ціннісного відношення до природного довкілля, виховання високого рівня екологічної свідомості.
Автори проекту:Галка О.В., вихователь, кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»; Гусак Н.В., вихователь, 11 т. р., педагогічне звання «вихователь – методист»; Козіна К.Г., вихователь, 11 т.р., педагогічне звання «вихователь – методист».
Характеристика типу проекту:
Учасники проекту:
База реалізації проекту – Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 60 Вінницької міської ради».
Термін реалізації – 11.09.2017 р. – 6.10. 2017 р.
Ресурси: людські – педагоги, діти, батьки;матеріально-технічні – аудіо, відео, мультимедіа-засоби;інформаційні – методична література, періодичні фахові видання, інтернетресурси.
Ми не отримали Землю в спадок від батьків
– ми взяли її в борг у наших дітей.
І маємо передати їм Землю чистою!
«Всесвітня стратегія охорони природи»
Актуальність
Актуальність обумовлена сьогоденням. У наш час людство переживає надзвичайно важливий період своєї історії – період небаченого досі, загрозливого для існування цивілізації. Довкілля забруднюється, піддається руйнуванню, знищується. Розвиток науково-технічного прогресу, винаходи нових зручних у користуванні товарів: саме із цим розвитком збільшується втручання людини в природу і забруднення навколишнього середовища. Здавалося б, чим більше розвинуте суспільство, тим менше воно мало би залишати після себе бруду. Проте, на практиці навпаки, чим більш «цивілізованою» стає країна, тим більше ресурсів вона споживає і тим більше відходів починає виробляти.І це стає складною проблемою для людства в цілому та для українців зокрема. Сьогоднішнє населення Землі – суспільство суперспоживачів. Підраховано, що на кожного з нас в рік витрачається 20 тонн сировини, правда, велика частина (97%) йде у відходи. Левова частка споживання, а значить, і відходів, доводиться лише на декілька десятків розвинених країн. Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам’ятників своєї безтурботності. І якщо уявити, що гори сміття, які виробляються з гігантською швидкістю цивілізацією, скоро стануть невід’ємною частиною наших ландшафтів, то така безрадісна картина нашого майбутнього і майбутнього наших дітей не може не лякати і не змусити задуматися над шляхами подолання цієї екологічної проблеми. Тому важливою проблемою суспільства та держави стала проблема виховної роботи, яка забезпечитьформування у підростаючого покоління такого способу життя, який був би основою довготривалого ощадливого гармонійного розвитку людства.
Дошкільний вік – найцінніший етап у розвитку екологічної культури особистості. У цей вік малюк починає виділяти себе з навколишнього середовища, розвивається емоційно-ціннісне ставлення до нього, формуються основи морально-екологічних позицій особистості.
Перед нами постає завдання забезпечити формування у дітей нових форм мислення та поведінки у довкіллі, які припускають уміння прогнозувати і планувати, мислити творчо, критично та самокритично, відповідально і свідомо. Наші діти мають не лише знати , а й мати звичку відповідно діяти. А це потребує нових педагогічних моделей, нової педагогічної культури та мислення, нового педагогічного змісту. Тому і виникла ідея створення проекту «Про довкілля дбаємо – ми майбутнє маємо». Він спрямований на формування у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на перехід від пасивного засвоєння знань до активного їх пошуку, практичного осмислення повторного використання ресурсів, їх заощадження та зберігання, високого рівня екологічної свідомості. Окрім того, ощадливе ставлення до всього, що ми маємо і використовуємо, означає і можливість більш економічно ефективного господарювання як у власній оселі, так і у державі.(4.,с.27).
Сміття – проблема, з якою щодня стикається кожен з нас, на вулиці, в громадському транспорті, лісі, на річці або озері, полі. Викидаючи сміття, люди порушують один з основних екологічних законів кругообігу речовин у природі. Адже, вилучаючи з природи чимало речовин, людина змінює їх до невпізнанності, повертає у природу у вигляді сміття, яке не розкладається на вихідні речовини природнім шляхом.Все це створює нездорову екологію. Щоб зберегти наш будинок та навколишнє середовище чистими та гарним, необхідно знати і вміти правильно розпоряджатися тими речами, які стають не потрібні. Екологічне виховання перш за все починається з родини. Сім’я для дитини – це джерело розуміння, підтримки, любові, саме тут вона знаходить приклади для наслідування і тут відбувається її соціальне становлення. Але частобатьки не надають належної уваги цій важливій проблемі. Сподіваємось, що цей проект спонукатиме батьків відчути всю відповідальність не тільки за екологічне виховання своїх дітей, але й майбутнє країни, людства, планети.
Мета проекту: формування у дітей ціннісного відношення до природного довкілля, його ресурсів, уявлення про сміття, як екологічну проблему сьогодення; закріплення інтересу до шляхів та методів повторного використання ресурсів та об’єднання родин через інтерес до даної теми; виховання любові та бережливого ставлення до природи рідного краю; створення умов для формування початкових дослідницьких навичок у дітей.
Завдання проекту:
Освітні:
Розвивальні:
Соціалізуючі:
Виховні:
Очікувані результати:
Реєстраційна картка проекту
Тема: формування у дошкільників та їх батьків уявлень про важливість правильного та збалансованого харчування, як складової збереження та зміцненняздоров”я, урізноманітнення раціону корисними продуктами.
Тип проекту: короткотривалий.
Змістовий напрямок:спільний проект з батьками. спрямований на формування у дошкільників та їх батьків основ здорового, раціонального харчування.
Автори проекту:ШтойкоЛюдмила Анатоліївна, вихователь, 11 тарифний розряд, педагогічне звання “вихователь-методист”, Швецова Вікторія Володимирівна, кваліфікаційна категорія “спеціаліст вищої категорїї”, педагогічне звання “вихователь-методист”.
Характеристика проекту:
-за домінуючою діяльністю: навчально-пізнавальний;
-за терміном реалізації: проект одного дня;
-за змістом: інтегрований;
-за ступенем самостійності: творчий;
-за кількістю учасників: колективний;
-за характером контактів: вихователі-батьки-діти.
Учасники проекту:
-вихователі;
-дошкільники: діти п’ятого року життя;
-батьки вихованців.
База реалізації проекту – Комунальний заклад “Дошкільний навчальний заклад №60 Вінницької міської ради”
Термін реалізації – 25.09.19
Ресурси: Людські: педагоги, діти, батьки;
матеріально технічні: аудіо, відеоапаратура;
інформаційні: методична література, періодичні фахові видання, інтернетресурси.
Актуальність
Здорове харчування – застава здоров’я, гарного самопочуття.
Добути та зберегти здоров”я може тільки сама людина.
А.Амосов
Актуальність обумовлена сьогоденням. Раціональне харчування дитини необхідна умова її гармонійного росту, фізичного та нервово-психічного розвитку, стійкості до впливу інфекцій та інших негативних факторів зовнішнього середовища. Найбільш важливо дотримуватись принципів здорового харчування дітей дошкільного віку, адже вони не можуть самостійно оцінити користь здорової їжі. Під час перегляду реклами чіпсів, сухариків, різних солодощів, газованих напоїв, у дітей формуються спотворені погляди на харчування. Проблема в тому, що батьки не сприяють формуванню поглядів на правильне, здорове харчування.
На жаль, не всі діти полюбляють те, що корисно. Діти відмовляються від корисної їжі в дошкільному закладі. Тому виховувати у дітей звичку і смак здорової їжі – справа нелегка, потребує терпіння. Як правило, харчування дітей в родині, особливо у вихідні та святкові дні зводиться лише до одного принципу – задоволення смаків та вередувань.Дитині дають те, що вона полюбляє та вимагає: солодке, жувальні цукерки, гумки, чіпси, сухарики, солодкі газовані напої тощо. Батьки самі пропонують дітям дорогі делікатеси, вважаючи,що це корисно. Проте, такі продукти за користю поступаються простій їжі.
Не викликає сумніву твердження,що всі батьки прагнуть виростити здорових та щасливих дітей. Ми купуємо їм стильні речі, дорогі іграшки, забезпечуємо цікаве дозвілля та розвиток творчих інтересів. Та як часто ми замислюємося над харчуванням дитини. Чи завжди розуміємо, що щоденний раціон формує харчові звички,відмовитись від яких потім дуже важко. На жаль, шкідливі продукти займають значну частину раціону багатьох сучасних дітей, завдаючи шкоду їхньому імунітету та здоров”ю в цілому.
На сьогоднішній день Україна в рейтингу здоров”я ВООЗ займає 97 місце зі 156 країн. однією з головних причин цього є незбалансований раціон та шкідлива їжа.
Діти схильні наслідувати все, що роблять їх батьки. Якщо батьки регулярно їдять чіпси, картоплю фрі, запивають солодкою газованою водою, то дитина навряд чи буде їсти варену броколі чи яблуко.Наші харчові звички – це результат навчання.Тому правило номер один — збалансоване харчування для дітей має гармоніювати з їжею для дорослих в сім’ї.
Найбільш ефективний спосіб, аби викликати бажання у дітей вживати корисну їжу – залучати малюків до процесу приготування. Це похід до магазину разом із дитиною, вибір свіжих продуктів, цікава розповідь про їх користь, а в дома, спільне приготування та споживання смачних та кориснихстрав.
Даний проект стане у нагоді педагогам та батькам для формування знань про здорове харчування дошкільників;спонукатиме батьків відчути усю відповідальність за здоров”я своїх дітей, надихне їх готувати смачні, корисні страви для своїх малюків вдома.
МЕТА ПРОЕКТУ
Формувати у дітей уявлення про правильну та раціональну харчову поведінку, що закладає основи культури харчування; корисні та шкідливі продукти , їх вплив на організм людини. Створити сприятливі умови для дітей та батьків для оволодіння навичками правильного харчування.
ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ
Освітні:
– формувати у дітей основи раціонального харчування;
– формувати у дошкільників інтересу та готовності до дотримання правил раціонального харчування;
– ознайомити дітей з групами вітамінів. їх впливом на організм;
– виявити залежність між харчуванням та здоров”ям;
– вчити шляхом пошуково-дослідницької діяльності визначати вплив шкідливих продуктів на здоров”я в цілому;
-забезпечити доступ дітей та батьків до цікавої, важливої та потрібної інформації з даної теми.
Розвивальні:
– розвивати вміння бачити проблему від неправильного харчування і знаходити можливі шляхи її вирішення;
– розвивати допитливість, прояв фантазії та творчості;
– викликати емоційний відгук від результатів своєї пошуково-дослідницької діяльності.
Соціалізуючі:
– спонукати до об”єднання учасників проекту – батьків, дітей, педагогів у рамках проведення кулінарного шоу;
– створити умови для праці поруч, до погодження своїх дій з іншими;
– спонукати дослідників до партнерської діяльності;
– організувати семінар, майстер-клас, консультації,заняття,розвагу для батьків та дітей;
– популяризувати важливість формування основ здорового харчування у дошкільників в інтернет-спільноті “Заклад дошкільної освіти “Зернятко”
Виховні:
– виховувати бажання використовувати набуті знання в практичній діяльності;
– виховувати у дітей бережливе ставлення до свого здоров”я;
– виховувати емоційно-позитивне відношення до творчої ініціативи дорослих та дітей;
– виховувати навики культури прийому їжі.
Очікувані результати:
– усвідомлення дошкільниками значення раціонального харчування для здоров”я людини;
– оволодіння знаннями про те, що корисно, а що шкідливо для організму, як вітаміни впливають на стан людського організму в цілому;
– прояв креативності, творчості. готовність дотримуватись правил раціонального та здорового харчування;
– батьки дошкільників грамотно і творчо відносяться до питань правильного харчування.
Гіпотеза: Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити.
Об”єкт дослідження: харчування дітей дошкільного віку.
Предмет дослідження: продукти харчування (корисна та шкідлива їжа).
Методи дослідження:
– вивчення, обробка та аналіз документів;
– метод експерименту, порівняння, спостереження, бесіди, анкетування, узагальнення;
– метод проблемно-пошукової ситуації.
Концептуалізація проектного педагогічного задуму:
Концептуальними положеннями проекту є
– створення предметно-ігрового, сюжетного, розвивального середовища для дітей;
– забезпеченнякомплексного підходудо реалізації завдань проекту;
– тісна взаємодія учасників проекту.
Організація розвивального середовища та умов реалізації проекту:
– оформлення тематичного осередку “В гостях у вітамінів”;
– створення фотовиставки “Коли ми вдома”;
– оформлення журналу для батьків «Меню вихідного дня»;
– поповнення групових осередків матеріалом з даної теми;
– розробка занять, виготовлення ігор та посібників з даної теми.
Проект забезпечує:
– підвищення компетенції дорослих щодо організації здорового раціонального харчування дошкільників;
– використання різноманітних форм роботи з дітьми та їх батьками;
– організацію ситуації успіху в освітній діяльності дошкільників з порушенням зору;
Результативність проекту:
Даний проект побудований відповідно до вікових можливостей дітей, передбачає організацію освітнього процесу, який спрямований на досягнення соціально закріпленого результату, орієнтує на цілісний та загальний розвиток дитини. Умови реалізації проекту відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, нормативно-правовим актам для закладів дошкільної освіти, правилам безпеки під час організації діяльності. Зміст проекту і його структура відповідають чинним вимогам програм, включаючи освітню програму “Дитина” для дітей від 2 до 7 років, за якою працює дошкільний заклад. Використана література відповідає переліку навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі в дошкільних закладах.
Дошкільний навчальний заклад №60, 2019 | Всі права захищено Design & Developed by Buy Wordpress Templates