Звіт
завідувача КЗ «ДНЗ №60 ВМР»
про роботу закладу у 2022-2023 н.р.
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 60 Вінницької міської ради» – ясла-садок комбінованого типу для дітей віком від 1,6 років до шести (семи) років, у складі якого групи загального розвитку та компенсуючого типу.
В закладі функціонує 13 вікових груп, з них: 6 груп для дітей загального розвитку та 7 для дітей з порушенням зору. Дошкільною освітою охоплено 252 дитини. В установі працює 69 працівників, з них – 34 педагогічні працівники.
Заклад дошкільної освіти № 60 здійснює освітню діяльність відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Базового компонента дошкільної освіти», Освітньої програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина», «Програмно-методичного комплексу розвитку дітей з важкими порушеннями зору» та власного Статуту.
З метою ефективного формування рівня життєвої компетенції дітей, педагогічний колектив закладу у 2022-2023 навчальному році працював над такими пріоритетними завданнями:
Задля виконання основних завдань річного плану та методичного зростання педагогічної майстерності педагогів, в закладі проводилась чітка, систематична, різноаспектна за змістом методична робота. Педагогічні працівники брали участь у роботі методичних об’єднань міста, семінарах, інших методичних заходах, підвищували теоретичний рівень шляхом самоосвіти.
На базі нашого закладу організовано та проведено методичне об’єднання тифлопедагогів міста у форматі педагогічної майстерки, що дало змогу сформувати мотивацію педагогів на використання інноваційних підходів до корекційно-розвиткової роботи з дітьми спеціальних груп, так як просторове орієнтування і мобільність є основним бар’єром для дітей, що мають порушення зору.
Ірина ЗВАРИЧ, вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 60 ВМР», ознайомила присутніх з системою роботи КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» з методичного забезпечення професійного зростання педагогів спеціальних груп, зокрема з проблеми формування навичок самостійного орієнтування в просторі у дітей з порушенням зору, так як недосконалість сформованості навичок просторового орієнтування створює перешкоди для успішного освоєння дітьми простору, вільного орієнтування в ньому. Результатом методичного заходу є створення сучасного освітнього корекційно-розвивального середовища в ЗДО.
Заслуговує на увагу, заняття міської Школи молодого майстра «Творення» під час якого, завідувач, Олена Козловська, презентувала систему освітнього супроводу дітей закладу дошкільної освіти на етапі впровадження методики «Ляльки-персони». У результаті впровадження даної методики діти навчаться розуміти власні права та обов’язки, права інших людей; висловлювати свої думки і почуття, критично мислити, навчаться протистояти несправедливому поводженню по відношенню до людей, не схожих на них; ляльки та їх історії дадуть можливість ефективно аналізувати упередження, виявляти і боротися з ними.
Широко використовувалися у роботі з педагогічним колективом інтерактивні форми та методи, спрямовані на активізацію творчого потенціалу, креативності, здатності до формування адекватної самооцінки, до особистісного зростання кожного педагога. Зокрема протягом року деякі форми роботи проводились онлайн.
Так, у вересні 2022 року, з метою пошуку ефективних шляхів формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, було проведено одноденний семінар «Разом до безбар’єрного суспільства (інклюзивна освіта)», який сприяв мотивації педагогів до толерантного використання термінології на позначення нозологій.
Теоретичний семінар «Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)» проведено з жовтня по квітень, був спрямований на підвищення теоретичного рівня педагогів, взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти, її напрямами та процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, результаті якого ми забезпечуємо освітній результат — компетентність дитини старшого дошкільного віку.
Діяльність
творчої групи у 2022-2023 н.р. була спрямована на формування творчого підходу
до реалізації завдань розвитку дітей на різних вікових етапах та особливості
проведення моніторингу рівня компетентності дітей з різних освітніх напрямів. В
результаті якого створено інструментарій для реалізації моніторингу рівня
компетентності дітей, визначених в оновленій освітній програмі для дітей від 2
до 7 років «Дитина» в освітньому процесі ЗДО.
Педагоги нашого закладу
систематично удосконалюють свої професійні навички, а особливо у створенні інтерактивних
вправ, так як працювали дистанційно протягом року. І вони радо обмінялись досвідом з використання цифрових застосунків
на педагогічному шоурумі «Цифрові технології для професійної діяльності
вихователя»: Padlet, Canva, LearningApps та Wordwall, QR-кодами (форми роботи з
дітьми). В результаті якого значно підвищився рівень дистанційної роботи з
дітьми та їх родинами.
Підвищенню науково-методичному рівню професійної компетентності педагогів закладу сприяли педагогічні читання на тему «Дитячий садок і сім’я – єдиний освітній простір», керівник І.Зварич, в результаті чого педагоги урізноманітнили, обновили форми взаємодії з родинами, щоб досягти успіху у спільній праці в умовах сьогодення.
Організовано та проведено педагогічні ради, підготовлені відповідно до пріоритетних завдань вказаних вище, які мотивували вихователів до креативної, інноваційної діяльності, до обміну досвідом організації різних форм роботи з дошкільниками. На педагогічній раді «Особливості інтеграції різних видів діяльності як дієвого механізму формування рухової та здоров’язбережувальної компетентностей дитини» педагоги обговорили шляхи збереження емоційного здоров’я дітей в умовах воєнного стану, забезпечення додаткової підтримки дітям з ООП.
Національно-патріотичне виховання набуло сьогодні небувалої ваги. В такий важкий для нас час, батьки і педагоги співпрацюють заради мирного майбутнього нашої держави. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів і громадянської позиції у дітей має приклад батьків. І хочеться відмітити сімейний досвід виховання родин Дерев’янко Софії, Ковшуна Степана, Неліпи Богдана, Патраманського Дениса, який був представлений під час педагогічних рад.
Формування соціально-громадянської компетентності дошкільника розпочинається в родині та продовжується в дошкільному закладі. Тому соціальний розвиток дитини залежить від спільних зусиль батьків та педагогів. Слід відмітити педагогічний колектив та родини вихованців, які неодноразово долучалися до різних благодійних та волонтерських акцій: закупівля ліків та теплих речей для захисників, плетіння оберегів, Всеукраїнська ініціатива Школа благодійності-«Марафон добрих справ», акція «Від дитини до дитини» (збір іграшок та україномовної літератури для дітей Балаклії), Всеукраїнська акція «Happy Mяу для Мурчика» (допомога тваринам у притулку). За допомогу у створенні умов для тимчасового перебування особового складу військової частини А7178, висловлено Подяку завідуючій Козловській О.Ф. та колективу КЗ «ДНЗ № 60 ВМР».
Варто відмітити високий рівень різних форм роботи з дітьми, а саме: «Філософська година» за мотивами українських казок, для дітей ІІ молодшої групи (гр. №14, вихователь Мельничук Я.О.), в результаті у дітей сформувались вміння давати етично-моральну оцінку вчинкам та діям героїв. «Тематичні мініатюри» з використанням методики «Ляльки-персони», вихователя Оксани Іглінської, допомогли дітям усвідомити, наскільки важливим є ставлення до власної безпеки та безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях, які в подальшому забезпечили спокій дитини під час під час сигналу «повітряна тривога». Відкритий перегляд, педагога Колєсової Л.А. «З Україною в серці» (кулінарна педагогіка), показав як можна крім приготування корисних для здоров’я страв, створити умови для розвитку пізнавальних та творчих здібностей у процесі спільної діяльності, сприяти налагодженню співпраці в здійсненні освітнього процесу з родина вихованців. Цікаве інтегроване відеозаняття з дітьми ІІ молодшої групи, вихователя Оксани Надольної, дало змогу сформувати початкові уявлення у дітей про свою приналежність до української національності.
Проведені відкриті покази були ефективними, адже педагоги мали змогу практично познайомитися з інноваційними формами та методами проведення освітньої діяльності з дітьми та їх батьками, запозичити цікаві доробки у колег та впроваджувати їх у практику своєї роботи.
Атестація педагогічних працівників нашого дошкільного закладу – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється\підтверджується кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.
За результатами атестації у 2022-2023 н.р.: Литвиненко Ю. В. присвоєно «спеціаліст І категорії», Волошенюк Л.М. підтверджено «спеціаліст вищої категорії», Іглінська О.В. підтверджено «спеціаліст вищої категорії», Надольна О.А. підтверджено «спеціаліст», Мельничук Я.О. підтверджено «спеціаліст», Зварич І.В. присвоєно «спеціаліст ІІ категорії», Колєсова Л.А. підтверджено «спеціаліст І категорії». Вітаємо педагогічних працівників ЗДО № 60 «Зернятко» з успішним проходженням атестації!
Вчителі-дефектологи Назарчук Н.П., Лисенко Т.П., Бойчук О.В., Сацька Є.С., Горобчук О.Г., Антонюк І.В., вчитель-логопед Волошенюк Л.М., підвищили свій професійний рівень під час курсової перепідготовки при ВАБО.
У рамках самоосвіти педагоги систематично вивчають інформацію з підвищення рівня дитячої компетентності щодо сформованості свідомого ставлення до власної безпеки, навичок безпечної поведінки та стресостійкості, збереження життя та здоров’я дітей сприяє ефективна методична робота з педагогічним колективом, направлена на особистісне зростання педагогічної майстерності кожного педагога, його здатність здійснювати освітню діяльність в умовах воєнного стану. Саме з цією метою працює і психологічна служба закладу. Слід відмітити результативність проведення занять для педагогічних працівників практичним психологом З. Нідзельською у рамках ПРОЄКТУ дитячого фонду UNICEF: занять з елементами тренінгу для педагогів «Психосоціальна підтримка дітей та педагогів під час війни», циклу тренінгових занять «Розвиток навичок стресостійкості й психологічного відновлення; інтерактивних вправ «Техніка простукування травми» тощо. Надзвичайно дієвою є психологічна просвіта педагогів, яка включала ряд цікавих та корисних заходів: інформацію «Ресурси особистості: визначаємо та відновлюємо», рекомендації «6 вправ для самодопомоги при стресі та емоційному напруженні», «Збереження та зміцнення психічного здоров’я педагогів». В результаті отримані педагогами знання знайшли відображення не лише в освітній діяльності з дітьми, але й в ціленаправленій взаємодії з батьками вихованців, які активно залучаються до формування навичок здоров’язбереження та безпечної поведінки у дітей.
Російська загарбницька війна поставила під загрозу те, що ми всі так бережно плекали – щасливе дитинство наших вихованців, внесла корективи у наше повсякденне життя і звичайно організацію роботи з дітьми. Уже другий рік частина дошкільних закладів міста працюють в дистанційному режимі, як і наш заклад освіти до 1 квітня. Першочерговими завданнями у воєнний час є:
– налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу;
– організація освітнього процесу в ЗДО для всіх дітей;
– надання педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, у тому
числі й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;
– здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу
учасників освітнього процесу.
Тому, в умовах воєнного стану робота педагогів була скоординована в наступних напрямках: самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з родинами вихованців. Всі педагоги нашого закладу долучились до дистанційної роботи. Цікаві та доступні форми роботи з дітьми усіх вікових груп розміщені у Viber-групах, групи у мережі Facebook, блогу та на сайті закладу. Слід відзначити всіх педагогів, які опанувавши додаток inshot (іншот) створювали відеозаняття, інші заходи навчально-розважального характеру. Відео-зустрічі з використанням програми Zoom (відеоконференція) сприяли налагодженню партнерських відносин з родинами вихованців. Як результат співпраці – фотозвітування, які довели дієвість дистанційної роботи в нашому закладі.
В умовах воєнного стану важливим є продовження здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами. Другий рік поспіль ми впроваджуємо інклюзивне навчання у групах №9 та №7. З дітками з особливими освітніми потребами проводяться психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття згідно з індивідуальною програмою розвитку дитини та урахуванням визначених рівнів підтримки практичним психологом та вчителем-логопедом. З дітками, які перебувають за межами України корекційна роботи проводиться дистанційно, безпосередньо з надання рекомендацій батькам у вайбер групі. На засіданні команди психолого-педагогічного супроводу було відзначено, що пізнавальний розвиток дітей з особливими освітніми потребами має позитивну динаміку.
Перемоги наших дітей є найбільшими здобутками закладу. Педагоги, батьки та вихованці закладу є активними учасниками міських онлайн –конкурсів та акцій:
Свята, розваги, які проводились протягом року були добре організованими, естетичними та змістовними, що викликало у дітей емоційне задоволення, збагачувало їхні враження.
Всі процеси діяльності ЗДО взаємопов’язані і функціонують як цілісна система. Тому системним має бути підхід до забезпечення якості освітнього процесу. У закладі функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти. Вона передбачає сукупність умов, процедур та заходів, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей, сприяють всебічному розвитку особистості. Цьогоріч була створена робоча група та проведене комплексне самооцінювання освітніх та управлінських процесів за 4 напрямами. За його результатами зроблені наступні висновки:
– напрям «Освітнє середовище» – достатній рівень;
– напрям «Здобувачі дошкільної освіти» – достатній рівень;
– напрям «Фахова діяльність» – достатній рівень;
– напрям «Управлінська діяльність» – достатній рівень.
Комплексне самооцінювання показало, що у закладі створено належні матеріально-технічні, навчально-методичні, психолого-педагогічні, медико-соціальні та умови інклюзивної освіти .
Рівень підготовки до школи дітей, зважаючи на сьогоднішні обставини, був вивчений на належному рівні. Аналізуючи результати освітньої діяльності педагогів старших груп, за допомогою підсумкових занять, показав, що дошкільнята виявляють пізнавальну активність, спостережливість та швидко налаштовуються на заняття, з інтересом сприймають навчальні завдання, одразу приступають до виконання. При виникненні труднощів, інтерес не втрачається, вони звертаються за допомогою до дорослого.
Діти мають достатній рівень знань і уявлень про навколишній світ, у них сформовані мислительні операції. Особливо слід зазначити роботу старших груп № 9, 5, 12 та 6, щодо формування сенсорно-пізнавальної активності старших дошкільників. Пізнавальна активність дітей під час занять та в повсякденному житті проявляється на достатньому рівні: діти активні, цілеспрямовані на досягнення поставленої мети, успішно виконують практичні завдання на визначення маси та об’єму речовин, знаходять загальні та відмінні ознаки предметів, розрізняють об’ємні та площинні фігури, виділяють особливості об’ємних і площинних фігур, класифікують їх.
Наслідки підсумкових занять свідчать, що у більшості випускників розвинене диференційоване сприймання, логічне мислення, володіють розумовими діями аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, групування тощо необхідних для свідомого засвоєння знань про навколишній світ. Діти уміють розв’язувати нескладні логічні та математичні задачі, розрізняти просторові і кількісні відношення речей. Достатня сформованість мислительних операцій у дітей дозволяє їм оперувати наявними знаннями: порівнювати, знаходити спільні і відмінні ознаки, об’єднувати в групи за схожістю, тобто робити елементарні узагальнення та користуватись найбільш уживаними узагальнюючими словами-поняттями.
Щодо формування мовленнєвої компетенції, то більшість дітей називають предмети та явища навколишнього світу, їх дії, ознаки, групують їх за ознаками. У групах визначається позитивна динаміка щодо вільного володіння основними комунікативними навичками, вмінням ініціювати і підтримувати розпочату розмову.
Таким чином, діти старших груп КЗ «ДНЗ № 60 ВМР» переважно готові до майбутнього навчання в НУШ.
Медичне обслуговування дітей забезпечується медичним персоналом у складі, двох старших медсестер, які постійно слідкують за станом здоров’я дітей, проводять антропометричні обстеження, оформляють листи здоров’я з рекомендаціями.
Правильна організація харчування є першочерговою умовою необхідного режиму дня, нормального росту і розвитку дітей, які виховуються в нашому закладі. Режим харчування – трьохразовий. Адміністрацією та медперсоналом був налагоджений постійний контроль за якістю продуктів харчування. Запроваджена система управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні чинники, визначені для безпеки харчових продуктів. Відповідно Постанови КМУ від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”, внесені зміни, які ми впроваджуємо з 2021 року. Вони спрямовані на забезпечення здорового харчування дітей, зокрема меню оновлюється посезонно, збільшено у дитячому раціоні овочів і фруктів, зменшено солі і цукру.
Адміністрація закладу постійно контролює санітарний стан харчоблоку, умови зберігання і реалізації продуктів, урізноманітнення страв і якість приготування їжі, проведення санітарно-освітньої роботи серед персоналу і батьків щодо раціонального харчування, заняття з персоналом з питань харчової санітарії, профілактики харчових отруєнь і гострих кишкових захворювань.
В закладі всі працівники дотримуються вимог охорони дитинства. З працівниками та дітьми систематично проводяться всі необхідні інструктажі. В травні місяці в рамках Тижня безпеки дитини було проведено об’єктове тренування.
Випадків дитячого травматизму не зафіксовано.
Велику увагу працівники закладу приділяють естетичному вигляду території, груп, коридорів, всіх приміщень закладу, педагоги дбають про змістовне наповнення міні методкабінетів.
Протягом року покращували матеріальну базу закладу. За бюджетні кошти було придбано: засіб миючий для посуду -14 шт на суму 728, пральний порошок -108 кг на суму 5400, пральний порошок рідкий -2 шт на суму 330, мило рідне -150 кг на суму 5700, іграшки в інклюзивну кімнату на суму 8151,88, придбання вогнегасників -3 шт на суму 2250, захисний екран -1 шт на суму 650, кран пожежний -10 шт на суму 9,700, заміна теплолічильника на суму 130610, в укриття ємкість, жилети, каримати, контейнери, лавки, ліхтарі, мати, розкладачки, стакани одноразові, стільчики дитячі, урна для сміття все на суму 91231, а також здійснено промивку опалення.
За державний кошт поповнюється ресурсна кімната для занять дітей з особливими освітніми потребами: дидактичним та ігровим матеріалом, сухим басейном, гумовим килимком.
За позабюджетні кошти було здійснено: косіння території закладу; заміна каналізації в бойлері; заміна каналізації в коридорі 10 метрів; заміна труб опалення біля 12 групи; ремонт котла, ремонт електроплит, ремонт газонокосарки; ремонт пральної машини; придбання меблів у групи №12, 9, 2, сухий душ, бізіборд, акваріум в ресурсну кімнату; дизайн клумб та висаджування декоративних кущів; створення екокуточків у закладі; заміна пісочниць груп № 2,5,1; здійснено фарбування ігрових майданчиків (можна відзначити ігровий майданчик групи 9 Петраківським розписом); поповнено аптечку невідкладної допомоги на медпункті.
У рамках Проєкту Спільно Юнісеф для нашого закладу було виділено: аптечку 1шт на суму 1660,50, аптечка першої допомоги 1 шт на суму 50, біо-туалет -2 шт на суму 300, подушки для сидіння – 8 шт на суму 320, радіоприймач -1 шт на суму 100, розфарбовки різні -29 шт, книжки різні 28 шт на суму 11914,84.
Для забезпечення дотримання належних протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання поширення короновірусної хвороби (COVID-19), заклад в необхідній кількості було забезпечено: дезінфікуючими засобами, рідким милом, паперовими рушниками, масками, безконтактними термометрами.
Завдяки спільним зусиллям колективу ЗДО і батьків створено належні умови для збереження фізичного та психічного здоров’я дітей, всебічного їх розвитку забезпечення психологічного комфорту, атмосфери затишку, уваги та поваги до особистості дитини.
Проаналізувавши стан освітньої, методичної та адміністративно-господарської роботи у 2022-2023 навчальному році та літній період 2022 року, можна зробити висновок про успішне виконання заходів плану роботи закладу дошкільної освіти за навчальний рік та літній період 2022 року.
Підсумок роботи за рік свідчать про те, що поставлені перед колективом завдання були успішно реалізовані. В закладі дошкільної освіти створені умови для самостійної індивідуальної роботи педагогів, розроблені системні заходи, які спрямовані на розвиток творчого потенціалу педагогів, впровадження досягнень перспективного педагогічного досвіду, інновацій та забезпечення їх практичної реалізації. Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено як задовільну. |
Дошкільний навчальний заклад №60, 2019 | Всі права захищено Design & Developed by Buy Wordpress Templates