Гра «Пазли»

Корекційно-відновлювальна дидактична гра
«КАРТИНУ СКЛАДАЙ,СВІТ НАВКОЛО ПІЗНАВАЙ»

створена для дітей молодшого дошкільного віку які мають порушення зору ,спрямована на розвиток зорового сприймання , активізації та корекції зорових функцій , розвиток дій аналізаторів складної форми шляхом використання полісенсорних взаємозв’язків: дотиково-зорових і зорово-рухових сенсорних функцій ; розвиток зорової уваги, окоміру, пам’яті, логічного мислення, пізнавальних ,розумових здібностей, зв’язного мовлення ,уміння формувати і висловлювати свою думку, встановлювати взаємозв’язки в оточуючому світі . Гра сприяє художньо-естетичному , креативному розвитку малят, формуванню сенсорних еталонів, вербальних та невербальних комунікативних умінь, розвитку дрібної моторики , тактильних відчуттів, формуванню у дітей певних уявлень про предмети і явища. Виховання самостійності, наполегливості, творчості , естетичного смаку.

Матеріал: Пронумеровані пазли -12 штук та матеріал до кожного пазла
Пазл № 1 — хмарки , краплинки, сніжинки, шнурки.
Пазл № 2 — райдуга (втулки смужки ,що відображають ряд кольорів райдуги)
Пазл №2а— літак (втулки у вигляді геометричних фігур, різні за кольором та розміром)
Пазл № 3– сонце (коло жовтого кольору, прищіпки жовтого та оранжевого кольорів)
Пазл №4 – будинок (втулки у вигляді геометричних фігур, різні за кольором та розміром)
Пазл № 5– курка з курчатами (зображення курки, курчат (5 штук))
Пазл №5а – сніговик (3 кола різного розміру, чотирикутник , шнурки)
Пазл №6 – дерево, листя зеленого, жовтого, оранжевого кольорів, птахи, кущі, сніг
Пазл №7– хлопчик та дівчинка , сезонний одяг, взуття, трава, сніг, квіти.
Пазл № 8– 4 будиночки, зображення тварин
Пазл №9– їжачок ,прищіпки, шнурки, метелики різного кольору та розміру
Пазл № 9а– ялинка ( 3 зелених трикутника різного розміру, намисто.

Правила гри :
враховувати пору року при підборі елементів;
пришнуровувати елементи щільно до пазла;
враховувати розмір, форму, колір при складанні певних об’єктів ,та
добору елементів
розповісти про зображене (характерні ознаки, призначення, відповідність до живої чи неживої природи)

Хід гри: Вихователь разом з дітьми обирають пору року, яка буде відображена на загальній картині . Дитина отримує пазл з матеріалом до нього, самостійно обирає елементи ,виконує завдання до пазла. Після виконання роботи проводиться бесіда з кожною дитиною за змістом пазла. Діти разом з педагогом об’єднують пазли в картину , обговорюють зміст картини.

Ускладнення:
скласти творчу розповідь за картиною
виконати завдання на орієнтування :
визначити місце знаходження відповідного пазла
визначити місце знаходження об’єкта на пазлі за словесною вказівкою ( наприклад: куди потраплять хлопчик та дівчинка, якщо пройдуть один пазл вгору)
визначити місце знаходження об’єкта на пазлі за схемою

Пазл № 1 Що нам хмарка принесла?

Мета :розвивати гостроту зору , окорухаючу функцію, бінокулярний зір, формувати розрізнюючи функцію, просторове уявлення, психічні процеси, дрібну моторику рук, тактильні відчуття.
Завдання:
пришнурувати хмарки до пазла
відповідно до пори року підібрати та пришнурувати краплинки чи сніжинки
порахувати кількість хмарок , краплинок чи сніжинок
визначити місце розташування запропонованого об’єкта (хмарка , краплинки, сніжинки)
аргументувати свій вибір
визначити на дотик об’єкт, назвати колір
запропонувати скласти творчу розповідь «Хмарка-мандрівниця»

Пазл № 2 Веселка

Мета : розвивати гостроту зору ,бінокулярний зір, формувати просторові уявлення , орієнтування, кольоророзрізнюючу функцію, розвивати психічні процеси, дрібну моторику рук, розповісти про об’єкт природи.
Завдання:
скласти райдугу з частин, враховуючи розмір смужки
назвати кольори
порахувати смужки, визначити величину, місце розташування смужки за словесною вказівкою педагога
запропонувати скласти творчу розповідь «Звідки прийшла веселка»

Пазл № 2а Літак

Мета :розвивати гостроту зору ,бінокулярний зір, формувати просторові уявлення , орієнтування, кольоророзрізнюючу функцію, розвивати психічні процеси, дрібну моторику рук, розповісти про об’єкт.
Завдання :
скласти літак з запропонованих геометричних фігур
назвати фігури, колір, порахувати елементи
визначити на дотик геометричні фігури
розповісти про предмет його призначення
скласти творчу розповідь «Мандруємо літаком»

Пазл № 3 Сонечко

Мета : розвивати гостроту зору , окорухаючу функцію, бінокулярний зір, формувати кольрозрізнюючу функцію, просторове уявлення, психічні процеси, дрібну моторику рук, тактильні відчуття.
Завдання:
прищепнути до жовтого кола прищепки
з’єднати сонце з пазлом за допомогою наліпки
розповісти про об’єкт природи
Ускладнення :розташувати прищепки чергуючи кольори через 1,2, 3 тощо.

Пазл № 4 Будинок

Мета : розвивати гостроту зору ,бінокулярний зір, формувати просторові уявлення , орієнтування, кольоророзрізнюючу функцію, розвивати психічні процеси, дрібну моторику рук, розповісти про об’єкт.
Завдання :
скласти будинок з запропонованих геометричних фігур
назвати фігури, колір, порахувати елементи
визначити на дотик геометричні фігури
розповісти про предмет його призначення
запропонувати скласти творчу розповідь «Будинок моєї мрії»

Пазл № 5 Курочка з курчатками

Мета :розвивати гостроту зору ,бінокулярний зір, формувати просторові уявлення , орієнтування, формо та кольоророзрізнюючу функції, розвивати психічні процеси, дрібну моторику рук, розповісти про об’єкт.
Завдання:
відповідно до силуетних зображень підібрати птаха та з’єднати з основою за допомогою кнопки
нанизати намисто для курочки
визначити місце розташування певного об’єкта
порахувати курчат
скласти творчу розповідь «Вийшла курочка гуляти …»

Пазл № 5а Сніговик

Мета :розвивати гостроту зору , окорухаючу функцію, бінокулярний зір, формувати кольоророзрізнюючю функцію, просторове уявлення, психічні процеси, дрібну моторику рук, тактильні відчуття.
Завдання:
пришнурувати до пазла сніговика
порівняти за величиною , визначити форму колір елементів , порахувати їх
визначити місце розташування елементів (ялинок)
визначити форму на дотик
скласти розповідь про об’єкт
запропонувати скласти творчу розповідь «Чому радіє Сніговик»

Пазл № 6 Дерево

Мета :розвивати гостроту зору ,бінокулярний зір, формувати просторові уявлення , орієнтування, кольоророзрізнюючу функцію, розвивати психічні процеси, дрібну моторику рук, розповісти про об’єкт.
Завдання :
відповідно до пори року підібрати елементи до дерева(весна – квіти, зелене листя; літо-листя зелене ,трава ; осінь- листя зелене, жовте, оранжеве ; зима – птахи, сніг) , прищибнути їх за допомогою гудзіків ,або кнопок
з’єднати дерево з пазлом за допомогою наліпки
аргументувати свій вибір
запропонувати скласти творчу розповідь «Про що розповідає дерево»

Пазл № 7 Хлопчик та дівчинка

Мета : розвивати гостроту зору ,бінокулярний зір, формувати просторові уявлення , орієнтування, кольоророзрізнюючу функцію, розвивати психічні процеси, дрібну моторику рук, розповісти про об’єкт.
Завдання:
«одягнути» (за допомогою наліпок) ляльку відповідно до статі та пори року
з’єднати частини одягу за допомогою кнопок ,ґудзиків, шнурівки, замка
відповідно до пори року прикрасити пазл травою, квітами чи снігом за допомогою крючків та наліпок
аргументувати свій вибір
запропонувати скласти творчу розповідь «Друзі»

Пазл № 8 Будиночки для тварин

Мета :розвивати гостроту зору ,бінокулярний зір, формувати просторові уявлення , орієнтування, кольоророзрізнюючу функцію, розвивати психічні процеси, дрібну моторику рук, розповісти про об’єкт.
Завдання:
«відчинити» двері будиночка, розстібнувши замочок
визначити мешканця будиночка за допомогою картинки на даху
помістити мешканця в будиночок
зачинити двері будиночка застібнувши замок
визначити місце знаходження вказаного педагогом об’єкта
порахувати
розповісти про тварин
аргументувати свій вибір
запропонувати скласти творчу розповідь «Хто в будиночку живе»


Пазл № 9 Їжачок

Мета :розвивати гостроту зору , окорухаючу функцію, бінокулярний зір, формувати кольорозрізнюючу функцію, просторове уявлення, психічні процеси, дрібну моторику рук, тактильні відчуття.
Завдання:
прищипнути голочки-прищепки до їжачка
з’єднати їжачка з пазлом за допомогою шнурівки
посадити метелика на квітку ,відповідно до величини та кольору , за допомогою шнурівки
порахувати
запропонувати скласти творчу розповідь «Їжачок – хитрячок»


Пазл №10 Ялиночка

Мета : розвивати гостроту зору , окорухаючу функцію, бінокулярний зір, формувати кольорозрізнюючу функцію, просторове уявлення, психічні процеси, дрібну моторику рук, тактильні відчуття.
Завдання:
скласти ялинку з 3 елементів, враховуючи їх величину ,з’єднати з пазлом за допомогою кнопки
нанизати намисто для прикрашення ялинки
запропонувати скласти творчу розповідь «Зустрічаємо свято»